måndag 6 juni 2011

Heja Sverige

Här på Charlie's view firar vi nationaldagen med en blid på det svenskaste vi vet:


en äkta märkessköld. Har ni sett så fint! Äntligen för jag vårt stolta kulturarv av uppsättande i pojkrummet av metallmärken vidare. Sonens har svenska simmärken och franska skidmärken och judomedaljer. Bl a från senaste tävlingen där han kom på delade tredjeplats i en kvartett. Han fick medalj ändå, vilket kändes mycket svenskt.


Dotterns är än så länge mer modest. Får nog leta reda på några gamla brutna gevär och amnestypins att ge henne. Eller vad jag nu kan ha i gömmorna, det var ju ett tag sedan jag bar pins.

Färutom märkesskäld samlade jag på sådana där maskinbroderade tygmärken från Stolien och Zermatt som man sydde fast på anoraken och ryggsäcken.. Tror jag ska införa det också.

Inga kommentarer: