onsdag 17 december 2008

Tips emottaget tacksamt (och snabbt)

Var handlar man om man vill handla på Amazon i Sverige? Eller alltså motsvarande. Jo, jag vet Bokus förstås men de har ju bara böcker. Amazon har numer allting! Jag letar alltså ett nätvaruhus så att jag smidigt kan handla julklappar (därav mitt behov av svar snabbt) till alla nära och kära via 40 klick och sedan är det klart.

Tycker ni att jag borde strosat runt i trevliga små personliga butiker i Greenwich Village och köpt genomtänkta julklpappar kärleksfullt inslagna och skickade med posten i tid? Tänk då på hur mycket utsläpp det blir av planet som ska frakta de paketen över Atlanten. Därför har jag valt 40-klicksalternativet. Hrmm (det där är ljudet av min näsa som växer).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Okej, det finns inget svenskt nätvaruhus som amazon, men utöver Bokus har du www.adlibris.se, för musik och film finns www.cdon.com (nordisk sajt trots com:et), för handgjorda grejer www.etsy.com, för allmänt tingeltangel www.bluebox.se, för ekologiska grejer www.hildur.se och för skönhetsprodukter www.lookfantastic.com (brittisk).

Jag, en nätshopoholic? Nääeeeaaa...

Charlie Truck sa...

Tack Suziluz,
Synd med Amazon det är sa smidigt med ett ställe där man kan köpa allt fran verktyg till poesi!