lördag 13 september 2008

Nineeleven

Jag var lite stressad när jag sneddade genom Grand Central Station 9:03 i torsdags morse. Men alla andra verkade kolugna. Jag märkte faktiskt ingenting av årsdagen på stan men så var jag inte i finansdistriktet heller. Min kusin som jobbar med utsikt över Ground Zero sa att pådraget var stort, poliser överallt och han hade sett både McCain och Obama från sitt fönster på femtionde våningen.

De stora TV-kanalerna visade minnesceremonierna i direktsändning hela dagen mixat med reportage om änkor, överlevande, monumentbyggande etc. Dottern kom hem från skolan med teckningar av amerikanska flaggor med texten America the Beautiful och i sonens skola hade de haft en tyst minut.

Ingen har glömt men livet går vidare. Tack och lov har jag inget nytt datum att lägga till listan jag skrev förra året.

Inga kommentarer: