torsdag 25 september 2008

Det här är den äkta versionen.


Watch CBS Videos Online

Tyvärr är det reklam i början men sedan kommer en snutt av en intervju som tydligt förklarar varför Palin knappt har svarat på några frågor från journalister. Varför är hon inte briefad? Varför svarar hon inte att "nej, det där var taget ur kontext, givetvis vet man inte automatiskt mer om utrikespolitik för att man bor nära ett annat land, men som Guvernör för Alaska har jag erfaranhet av bla, bla, bla.."? Vad som helst istället för att gräva ner sig ännu mer, hon måste ju vara mediatränad ut i fingerspetsarna? Ser man det här klippet kan man tro att Tina Fey kan mer om utrikespolitik. Jag tänker på alla kunniga, erfarna, verserade republikanska kvinnliga politiker och hur de måste gnissla tänder på nätterna.

Börjar ni tröttna på valet? Ni får hoppa över de här inläggen. Men det upptar mycket av min tankekraft, faktum är att jag nog aldrig varit så wired till nyheterna som just nu. Eller nyheterna, det är valrörelsen och finanskrisen det handlar om, eftersom det inte stormar just nu i mexikanska gulfen (de tredje möjliga nyhetsinslaget). Och det är jättespännande! Blir det någon debatt på fredag? Går the bailoutplan igenom? Jag har aldrig direkt gillat CNN och deras stjärnjournalister och bombastiska ton men nu har jag hittat flera favoriter. Framförallt Campbell Brown, där har ni en journalist, som händelsevis råkar vara kvinna, med skinn på näsan. Hon kör en timme varje kväll och vi har börjat lägga barnen tidigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du, det är en mardröm. Men hon talar ur amerikanska hjärtan och snart kommer drömmen att förverkligas. Snart har vi troligen president Palin.

Därför ansluter jag mig helhjärtat till kampanjen Palin for President.

Spread the message!

Charlie Truck sa...

Ha,ha jag nog är det en flying circus här alltid!