tisdag 12 augusti 2008

Stress 2

I går kväll var dottern så i gasen att hon inte kunde somna utan kom upp säkert tio gånger. I morse vaknade hon med ett ryck:
- Mamma, nu ska vi gå till skolan!
- Ja, vi ska gå och titta på en skola.
- Tror du det finns någon som heter Corinne där? Jag får nog många kompisar! Det ska bli så kuuuul! Jag ska säga "Hello" när jag kommer fram. Sen lär jag mig engelska fort.
- Jo säket, du vet vi ska bara hälsa på idag, vi vet inte om du ska gå i skolan där.
- Du behöver inte gå med, jag kan hälsa på själv, så kan jag leka!
- Vi går tillsammans, vi ska inte stanna så länge idag, bara titta en stund! Imorgon ska vi titta på en annan skola.
- När börjar skolan?
- Om nästan tre veckor, när storebror börjar.
- Näää, vad länge, jag vill gå i skolan NU!

Om jag inte hittar en lösning bli jag en farlig kandidat till titeln sämsta föräldern alla kategorier...

4 kommentarer:

Jorun sa...

Ooo, jag håller tummarna för er.

Anonym sa...

Huuu, låter jobbigt. Jag har fullt upp med att oroa mig för dagisköer i Nacka. Fast nu oroar jag mig lite mindre och är glad att jag inte letar på Manhattan.

Charlie Truck sa...

Nu har jag kanske ropat lite på vargen, det blir lätt så när man bara har andrahandinformation via tidnigsartiklar, forum på föräldrasiter och böcker om "Best schools in Manhattan". Läste man bara Expressenartiklar om dagisköerna i Sverige vore man kanske lika stressad? Ungefär som när man läser om de dåliga skolorna som de skrivs om i alla länder jag bott i. Fast frågar man folk är alla nöjda med just deras skola.

Charlie Truck sa...

Fast tack för omtanken iallafall!