fredag 23 maj 2008

The American Life

Har lyssnat på radio hela kvällen. Upptäckte via Martin Gelin, som skriver nästan den enda blogg på en tidningshemsida som jag läser (jag läser Thente också som är kul även om jag inte alltid fattar inläggen), att The American Life givetvis finns som podcast.

Det här är så bra radio kan bli. Lyssna till exempel på den sista historien i programmet "Babysitting", (det tredje programmet i den här listan, denna historia börjar minut 32). Två syskon berättar om hur de uppfann en familj att sitta barnvakt hos så att systern skulle kunna komma oövervakad ur huset. Hör henne berätta om sin barndom och den mamma som hon, fast hon nu själv är 70, fortfarande skyddar och sköter om. Hjärtskärande.

Eller det här: Kid Logic.

När jag så småningom får lite tid (om inte förr så i den där fängelsecellen) ska jag förutom de 2968 sidorna läsning lyssna på hela det här radioarkivet.

Det här kommer från TV-versionen:

Every Marriage Is a Courthouse.

Inga kommentarer: