fredag 18 april 2008

Poddradio

Jag som tänkte att jag skulle försöka ta mig tillbaka till april 2008 efter all denna nostalgi har nu hamnat i poddradioträsket. P3 Dokumentär är min nya drog, i morse Ebbe Carlssonaffären. Palme och Geijer. Carl Lidbom och Hans Holmér. Anna-Greta Leijon och Ingvar Carlsson. Buggning, PKK och konstitutionsutskottet. Alla intervjuade låter så förvånat förorättade. Varför måste jag avgå? Varför blev det ett sådant mediedrev?

Slutet på den svenska oskulden som sagt.

Det är så spännande att jag måste gå ett varv runt kontoret för att lyssna klart. Släng dig i väggen Jack Bauer, det här är en thriller som heter duga!

Varför har ingen film gjorts? Med Susanne Reuter som Leijon (henne har hon väl nästan spelat i Kronprinsessan?) och Stefan Sauk som Hans Holmér. Krister Henriksson som en trött Ingvar Carlsson kanske? Jan Malmsjö är ju självskriven som Lidbom!

I kväll blir det IB-affären. Vad tror ni om Kiefer Sutherland i rollen som Jan Oscar Sverre Lucien Henri Guillou?

Inga kommentarer: