fredag 18 april 2008

Hungrig

Inlägget nedan handlade alltså om barnens skolmatsal. Vår "cantine" här på jobbet är jättetråkig, dessutom ligger den i källaren. Idag tror jag det får bli libanesen i stället, eller japanen. Det är de två alternativ som finns inom bekvämt avstånd. Går man lite längre finns ett köpcentrum med en "foodhall" med en bra sushibar, ni vet en sådan där där maten snurrar runt. Men där ser allt så gott ut och det är sa kul att välja bland tallrikarna att det alltid blir jättedyrt. Trots att barnen inte är med för det misstaget gör jag inte om, så fort jag vände ryggen till snappade de till sig både två och tre av de dyraste tallrikarna med rå fisk och sjögräs. Gissa vem som fick äta upp medans de tjatade om fiskpinnar?

Ibland när jag är så här förmiddagshungrig drömmer jag om att den här kvinnan jobbade i vår kantin. Roligt lunchsällskap är hon säkert också. Eller hennes franska kollega som man kan hitta här i fransk eller engelsk version.

Typmening Hemmafrun:
"Den här varianten på lammbiffar är kostcirkelns motsvarighet till den där kontaktannonsen du innerst inne borde svara på. Intressant sammansatt och smakfullt formulerad. Betryggande trevlig utan att för den sakens skull verka tråkig. Annorlunda nog att skilja sig från mängden, men inte så udda att man kan misstänka sinnessjukdom."

Typmening Chocolat & Zucchini:
"Keeping one's greens fresh and happy seems to be the culinary equivalent of keeping one's skin young: it's a losing battle, but everyone hopes to find the magic technique."

Inga kommentarer: