måndag 17 mars 2008

Uppdatering

  • Nu har jag plockat undan dunjackor, halsdukar och vinterstövlar från hallgarderoben. Längst in i förrådet bara. Så nu vet ni som bor i Parisområdet att det blir snöfall senast i morgon.

  • Vad gäller kompisarna från förr har de flesta påsk- och pingstliljorna slagit ut, tulpanerna däremot har knappt blivit högre än en hand. Hej hallå, vad väntar ni på? (Jag tror av någon anledning att när man pratar till blommor så ska man låta som Annica Lantz.)

  • Att laga mat till barn är ibland det otacksammaste som finns, speciellt när man gör sig till med fänkål och saffran.

  • Kan någon snälla tala om för mig var fjärrkontrollen till DVDn är? Har nu knappt överlevt två avsnitt av Heroes dubbade på franska. Hiro snackar franska med japansk brytning och jag bryter ihop. Nu är det snart upplösning och de reser fram och tillbaka i tiden och ändrar på framtiden. Jag tror att i den dubbade versionen så sprängs verkligen bomben för världen har blivit olidlig. Så nu får den som snott vår fjärrkontroll (alternativt tappat den bakom soffan) vara så vänlig och lämna tillbaks den annars sprängs hela New York i luften av en självexploderande man! Och det är ditt fel, fjärrkontrollstjyv!

5 kommentarer:

Ola J Hedin sa...

Hallå? Fänkål och saffran blir ju inte mindre äckligt för att man serverar dem tillsammans? Skärpning!

Har jag missat blogginlägget där det står vart ni är på väg att flytta, eller skrev du aldrig något sånt?

Charlie Truck sa...

Hej Ola,
Vi ska till NYC, flytten blir i sommar. När kommer du tillbaka till Bloggsfären föresten? Du har ju inte skrivit nagonting om les municipales!

Wirelss - well thanks, I suppose. Men jag tror nog att den här kommentaren kommer fran nagot maskininducerat spam.

Jorun sa...

Fjärrkontrollen ligger i din stickkorg eller längst in under soffan eller på ett hemligt ställe där någon vuxen gömt den för barnen. Åtminstone är det så hemma hos oss!

Jag tryckte i mig hela Heroes på dvd veckan efter att den kom ut på franska. Sist jag var i Sverige såg vi den senaste/sista Rockyfilmen och där är Peter Petrelli Rockys son. Pojkarna var mycket häpna över det.

Charlie Truck sa...

Jag önskar jag hade en stickkorg, jag har stickat en (1) tröja i mitt liv - cerice mohair 1982.

Hos oss går DVD-tittande numera under beteckningen "engelskastudier". Det självbedrägeriet fungerar bara (hjälpligt) om man kan koppla om till originalspråk. Kan man inte det kanske någon kommer på att man borde göra lite nytta istället och det vill man ju inte riskera!

Jorun sa...

Titta efter fjärrkontrollen i eller bakom de engelska ordböckerna...