tisdag 11 mars 2008

SXSW

Har pratat med min chef idag och delgett honom mina planer inför framtiden, det känns bra. Jag kan få ett friår (tror det heter så i Sverige - sabbatical) sedan måste jag komma tillbaka eller säga upp mig. Efter efterföljande möten med HR och utbildningsansvarig har jag också förhandlat mig till en "bilan de competence" (kompetensutvärdering), en massa tester som görs för att utröna vad man egentligen borde syssla med. Eventuellt kan jag även få ett program med en personlig coach vilket känns som "psykolog light" men varför inte? Ett helt batteri midlife/expat/identitetskris-åtgärder alltså. Senare hade jag ett möte med en amerikansk advokat på utrikesministeriet och tydligen får jag arbetstillstånd utan problem som medföljande. Inte så mycket jobbat idag alltså men en lyckad dag för mig!

Så ikväll firar jag mitt nya liv och mina nya projekt med att lyssna på bra musik i datorn. Jag börjar tro att resultatet av min bilan de competence nog blir att jag måste tillbaka till IT-branschen, fast något interaktivt då för då kan man åka till SXSW. Tänk er en jobbkonferens som mest liknar en musikfestival minus leran och tälten? A wet dream för oss som inte varit pa festival sedan Lollipop fanns... Dessutom är alla proffsbloggare där så man kanske kunde lära sig en del?

Bland annat de här begåvade grabbarna spelade i Austin förra veckan, jag har upptäkt två av dem ikväll via lite runtklickande på datorn. Någonstans måste ända internet vara det bästa som hänt musikindustrin (eller iallafall musikmakarna)?

Lyssna pa Liam Finn och Bon Iver. Och varför inte Jonathan Coulton.

Inga kommentarer: