onsdag 13 juni 2007

Meningslösa möten

Det har varit tyst här. Jag har varit upptagen med saker som vattkoppor och möten. Ungefär lika kul bägge delarna.

Ett möte var i Bryssel, det tar bara 1,5 timmar med tåg härifrån men jag har ända aldrig varit där tidigare. Nu har jag åtminstone besökt tågstationen och ett mötesrum i ett högst ordinärt kontor. Det finns nog mer att upptäcka i Bryssel. Det var för första gången jag deltog i denna typ av möte, och vad kan man säga... jaaa, att ibland känns det som att arbeta är sådant vuxna gör när de inte har något bättre för sig.

Vi diskuterade på längden och tvären ett förslag som tydligen hade varit på tapeten i två år. Vid rundfrågning visade det sig att ingen egentligen var villig att betala för att få detta projekt gjort, dessutom var det oklart vad värdet av det hela egentligen skulle bli. Men när någon helt frankt föreslog att vi skulle slopa hela idéen blev det bara en generad tystnad. Jag menar man har ju diskuterat det i två år, det kan man ju inte bara kasta bort! Bäst att bordlägga en gång till, idéen kanske har blivit bättre nästa gång?

Inga kommentarer: